Skuteczne i efektywne prowadzenie swojej firmy jest zależne od wielu różnych spraw, nad jakimi należy cały czas trzymać kontrolę. Niezbędne również będzie podejmowanie rozmaitych decyzji, od jakich zależeć będzie niejednokrotnie przyszłości firmy, dlatego bardzo ważne jest to, żeby jednak mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tych celów różne informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tych pierwszych zaliczają się wszelakie analizy i raporty sprzedażowe, które są wykonywane w oparciu o informacje z przeprowadzanych transakcji. Często zatrudniane są też do tego niezależne konsultingowe firmy, które zajmują się wykonywaniem różnego rodzaju badań.
Przeważnie firmy się decydują na marketingowe i rynkowe, jakie przez wiele osób traktowane są jako identyczne. Tymczasem są między nimi istotne różnice, o których warto wiedzieć, jeśli będzie się chciało je prawidłowo interpretować. Jeżeli bowiem zostaną one wykorzystane do podjęcia ważnych decyzji związanych z rozwojem czy inwestycjami, to należy dokładnie wiedzieć, co oznaczają. Dość trudne do wykonania i interpretacji są badania rynku, jednak bardzo dużo mogą one powiedzieć o tym, jak dana firma funkcjonuje na niekiedy skomplikowanym rynku. W trakcie tego typu badań są między innymi analizowane zjawiska popytu i podaży, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w kształtowaniu się cen.
Dostarczyć one też mogą cennych informacji w temacie procesów dystrybucji, co pozwoli zaplanować odpowiednie działania. Z kolei badania marketingowe powiązane są ściśle z procesem sprzedaży, i należy je interpretować wspólnie. Ich podstawową rolą jest ocenienie tego, jak dana firma prezentuje się na rynku i jaką pozycję tam zajmuje. Analiza sprzedażowych wyników, wizerunku marki czy weryfikacja skuteczności prowadzonych działań marketingowych to jedynie część elementów tego typu badań. Można dzięki nim po pierwsze ocenić miejsce, w jakim dany biznes się znajduje, ale też zaplanować odpowiednie działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+