Jachty to jednostki wodne, jakie do poruszania się używają siłę wiatru. Jednak na ich stanie znajduje się też najczęściej nieduży spalinowy silnik, mający moc paru KM. Nie stanowi on głównego napędu, lecz przydaje się bardzo przykładowo podczas portowych manewrów czy w razie jakiegoś zagrożenia. Takie silniki nie są często używane, niejednokrotnie mają one okazję popracować jedynie parę razy w roku. Dlatego też wielu posiadaczy jachtów trochę zapomina o ich systematycznym serwisie, a takie zaniedbania mogą się skończyć jakąś poważniejszą usterką.
Przeważnie będzie to miało miejsce w najmniej spodziewanej chwili w trakcie sezonu, a wówczas naprawa silników jachtowych okazać się może wykonalna dopiero za jakiś długi czas. Dlatego też raz do roku, najlepiej w okresie zimy, taki silnik powinien zostać zdjęty z jachtu i oddany do jednego z serwisów. W takcie niego sprzęt będzie szczegółowo sprawdzony, a jeżeli zauważone zostaną jakieś usterki, to będzie sporo czasu na to aby naprawić wszystko.
Wymienić też należy olej, świece i pozostałe materiały eksploatacyjne, zgodnie z zaleceniami producenta. Tego typu serwis silnika gazowego może być wykonany w jakimś autoryzowanym punkcie, ale zrobić też go może jakiś niezależny mechanik. Istotne jest, żeby osoba taka dysponowała odpowiednim doświadczeniem i umiejętnościami, oraz posiadała potrzebny sprzęt diagnostyczny. Dzięki temu silnik na pewno nie powinien zawieźć w przypadku, gdy będzie się go potrzebować najbardziej.
+Tekst Sponsorowany+