Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Mechanika – trudna oraz niesłychanie opłacalna

Rekomendowanym olejem silnikowym do klimatu chłodnego jest olej 5W i 10W. Olej 20W ma średnią lepkość i zalecany jest do klimatu umiarkowanego. Oleje 30W, 40 i 50 przeznaczone są do klimatu ciepłego bądź do długich podróży. Ogólnie oznajmić można, że do silników benzynowych faworyzuje się używać oleju wielostopniowego SAE 10-40W. W każdym lub ewentualnie razie należy sprawić typ olej silnikowy w podręczniku obsługi naszego samochodu, oraz odpowiedniej nie słuchać rad sąsiadów bądź osób, jakie mało się znają na rzeczy.

Wiele olejów zawiera akcesoria, jakie opóźniają korozję, neutralizują kwasy, decentralizują sadzę oraz smołę, jakie wylatują przez pierścionki tłoku w kierunku skrzyni korbowej, i zmniejszają powstawanie piany. Sporo z tych zanieczyszczeń odparowuje się gdy silnik się nagrzewa i wychodzą przez układ dodatniej wentylacji. Pozostałe zanieczyszczenia, zostają zawieszone i nie zagradzają ani kanałów do olejów ani pierścieni tłoku, ani również hydraulicznego popychacza.

Usuwa się je przy wymianie oleju oraz filtra oleju. Wymiana oleju silnikowego powinna być uskuteczniona co 20 tysięcy kilometrów bądź raz na trzy bądź sześć miesięcy, w zależności od typu oleju jakiego użyjemy. Wymiana olej silnikowy musi być częstsza jeśli pojazd używa się do ciągnięcia przyczepy, na zakurzonych drogach i krótkich trasach – wtedy polecamy też czy istnieje alternatywa dla ecodriving. Częściej także wymienia się olej, gdy silnik przemierza długie odległości na drobnej prędkości, jak na przykład taksówki, dostawy bądź też w pojazdach zaparkowanych przez dłuższy czas.

Olej silnikowy sprawdza się gdy samochód stoi na płaskiej przestrzeni, silnik nie powinien być ciepły. Wypada przestrzegać prostych zasad. Odkręcamy zakrętkę po pewnym czasie wymieniamy filtr oleju. Przed założeniem nowego filtru, trzeba go nasmarować olejem. Później dopasowujemy filtr na jego miejsce. Gdy obudowa dotknie podstawy, należy odczekać około 10 minut, aby cały olej ściekł oraz powtórnie nakładamy zakrętkę na miejsce. Wlewamy odpowiednią ilość oleju oraz zamykamy zawleczkę napełniania. Następnie wystarczy jedynie zapalić silnik, żeby upewnić się, że nie ma wycieków.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

1 komentarz

  1. Autor says:

    +Reklama+
    Znajdź wysokiej jakości części do pomp hydraulicznych w naszej ofercie. Gwarantujemy niezawodność i trwałość. Zobacz ofertę na bloki zaworowe producent.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *